2010 júniusának első napjaiban ismertette meg velem Anyukám a horgolás alapjait.Azóta jórészt az internet segítségével tanulgatom, hogy hogyan kell úgy forgatni a horgolótűt, hogy a színes fonalgombolyagból varázslatos dolgok szülessenek a kezeim között.Híres vagyok arról, hogy legalább egy befejezetlen Maki mindig van a tarsolyomban, így ha valaki megkérdezi, hogy éppen mit horgolok, mindig azt felelem: "Majmot." :)

2011. február 17., csütörtök

Merinói Maki

A Barka Felhő fonalának Nassau, Havanna, Rio de Janeiro és Antwerpen csodás színeiből horgoltam saját minta alapján ezt a Makit, aki az elmúlt időszakban úgy megindult a növekedésben, hogy kinőtte a ruháit. :)
Az extra finom merino gyapjúnak köszönhetően igencsak puha barátom ennek a hirtelen növésnek köszönhetően elérte a 35 cm-t. Néhol még a tömőanyag is látszik, de tapasztalatom szerint a sok nyomorgatástól ez idővel kissé össze fog esni, így nem lesz majd ennyire feltűnő.
4-es tűvel horgolva a kék és zöld színekből elég volt kicsivel több, mint egy fél gombolyag, viszont a másik két színből alig maradt valami.
Remélem leendő tulajdonosának legalább akkora örömet fogok szerezni vele, mint amilyen örömet nekem jelentett a Maki horgolása.




10 megjegyzés:

  1. Barkáéktól találtam ide, nagyon tetszik ez a majom! :-)
    Esetleg leírás lesz hozzá valamikor?

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Örülök, hogy tetszik, köszönöm. Viszont sajnos leírást nem tudok adni, mert csak horgoltam és horgoltam...

    A fejét kissé oválisra, aztán a nyakánál fogyasztottam, majd újra szaporítottam a testéhez, beszúrtam a műanyag szemeit, a hasánál kissé pocakosra formáltam úgy, hogy elöl nem fogyasztottam a szemeket csak hátul, majd a testét befejeztem. Aztán a pofáját külön horgoltam, kezdtem egy magic ringgel, majd egyenletesen szaporítottam, és amikor megfelelő nagyságúnak találtam, akkor kitömtem és hozzávarrtam a fejéhez. A fülénél két (egy sötét és egy világosbarna) körkezdeményt egymáshoz horgoltam körben sötétbarnával, majd nem teljesen befejezve a kört horgoltam rá még kb. két sort, és a fejhez varrtam. A száját és az orrát kihímeztem. A kezénél és lábánál pedig horgoltam egy kukacot :), tehát amikor meglett a kéz- és lábfeje, akkor kicsit fogyasztottam, majd amikor olyan hosszú lett, mint amilyet szerettem volna, befejeztem. Hozzávarrtam őket a testéhez, és kész is lett.

    VálaszTörlés
  3. köszi! A pofa nem világos még nekem: a szeme alatti részt hogyan alakítod ki?

    VálaszTörlés
  4. A fejét simán oválisra horgolom.
    Aztán elkezdek egy új gömböt horgolni, csak nem egyenletesen, kör alakúra szaporítok, hanem hogy inkább ovális legyen. És egy idő után már nem szaporítok, hanem csak horgolom tovább sima kispálcákkal, tehát magasítok. Amikor úgy látom, hogy elég magas, akkor kész is. Ezt az ovális alakú horgolmányt kitömöm, és hozzávarrom a fejéhez. Azon a képen látszik jobban, ahol oldalról van fényképezve a majom.

    VálaszTörlés
  5. Jaj, ne haragudj, félreérthetően fogalmaztam! Nem erre a részre gondoltam. nekifutok mégegyszer.
    szóval az a rész nem világos nekem, AMIRE a szemet varrod. De azt hiszem, túlspilázom a dolgot - lehet, hogy az egy szimpla világos kör rávarrva a fejre?

    VálaszTörlés
  6. Igen, az csak egy szimpla kör a barna fejre rávarrva. :)

    VálaszTörlés
  7. Isteni ez Maki!!! szívből gratulálok hozzá!! Én is elhatároztam, hogy meghorgolom a Pici Lányomnak (Nóri, 14 hónapos), mert imádja a majmócákat :-)
    Megvallom, hogy nem vagyok tapasztalt horgoló, még csak egy Macit csináltam (egész jó lett:-) ), így kérném egy kicsit a segítségedet, ha nem haragszol meg érte. A kezeit és a lábait, hogy dolgoztad el? Milyen gyorsan fogyasztottad? Hány szemből, hány körön át? Csak azért kérdezem, mert a mi Macinknál a végtagok nagyon csúcsosak lettek és nehezen tudtam felvarrni- nem is lett túl szép :-S Viszont a Makidnál nagyon szép kerek formájú a kéz, mintha rendes válla lenne!
    Még egy kérdés: a buksinál tehát megcsináltad barnából a fejet (majd a törzset, mert ez egyben van), erre került rá a világosbarna kör (erre varrtad fel a szemeket), majd horgoltál egy másik kört, amit kitömve ism rávarrtál a buksira és ebből lett a pofi, ugye?! Nagyon szépen köszönöm a segítséged!!!

    VálaszTörlés
  8. Szia Bibicke!

    A kezeit és lábait ugyanúgy készítettem, mint az előző bejegyzésben látott majomnál, azaz ezt a leírást követtem: http://www.favecrafts.com/Crochet-Amigurumi/Soft-Plush-Monkey-from-Caron#

    A szálakat pedig a végén jó hosszúra hagytam, és a horgolótűvel visszahúztam a testbe.

    A buksit pedig jól értelmezted! :)

    VálaszTörlés
  9. Ez a Maki csuda jópofa!
    Nagyon ügyes vagy, hogy leírás nélkül ilyen ügyesen meghorgoltad. Még sok ilyen örömhorgolást!

    VálaszTörlés