2010 júniusának első napjaiban ismertette meg velem Anyukám a horgolás alapjait.Azóta jórészt az internet segítségével tanulgatom, hogy hogyan kell úgy forgatni a horgolótűt, hogy a színes fonalgombolyagból varázslatos dolgok szülessenek a kezeim között.Híres vagyok arról, hogy legalább egy befejezetlen Maki mindig van a tarsolyomban, így ha valaki megkérdezi, hogy éppen mit horgolok, mindig azt felelem: "Majmot." :)

2011. szeptember 27., kedd

South Bay Shawlette


A Barka Limonádéjának Szivárvány és Kókusz árnyalataiból, 3-as tűvel horgoltam ezt a kendőt. Nagyon élveztem a horgolást, ahogy a színek sorban váltották egymást a kezeim között.

A kendő méretét pontosan megmondani nem tudom, de a leghosszabb oldala több, mint 2 méter. A leendő tulajdonos kifejezett kérése volt, hogy akkora legyen, hogy bele tudjon burkolózni. Azt hiszem, sikerült eleget tennem a kérésének. :)
Blokkolás után jelentősen megnőtt a kendő mérete, amit nem gondoltam volna (de örültem neki :) ). Viszont így kevésbé lett puha a tapintása, pedig ennél a fonalnál puhább dolgot én még életemben nem fogtam. A blokkolást gyönyörűen tartja a fonal.
A horgolás során 3 gombóc Szivárványt, és nem egészen egy gombóc Kókuszt használtam fel.

A minta a Ravelry-n található South Bay Shawlette, amit nagyon hamar meg lehet tanulni, és nem igényel különösebb odafigyelést, mégis mutatós mintát ad ki.

13 megjegyzés:

  1. Ez valami csodás!
    Szinte hihetetlen, hogy alig több mint egy éve forgatod a tűt!
    Kíváncsi lettem erre a fonalra, szívesen megtapogatnám, a színe teljesen elbűvölt!
    Gratulálok, nagyon ügyes vagy!
    (Egyébként a "modell" a boldog tulajdonos???):)))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! :) Nagyon ajánlom ezt a fonalat, tényleg mesésen puha, és szinte siklik a tűn, annyira jó vele dolgozni. A "modell" pedig csak modellként van jelen a történetben, a kendő a Főnökasszonyomé lett. De Anyának is van már egy ilyen fonalból készült (Őt is elvarázsolta a fonal :) ), csak másmilyen színű, kicsit kisebb, és nincs blokkolva, hogy megmaradjon a puhasága. Majd megörökítem azt is, és felteszem.

    VálaszTörlés
  3. Barkáéknál már regisztráltam is! :)
    Szörnyű nehéz választani náluk! :))
    Mostanában a horgolás került előtérbe nálam is, mert kisebb rumlival jár és könnyebben viszem magammal ha utazom.

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy rájuk találtál, még nem csalódtam egyik fonalukban sem, és mindig nagyon kedvesek. Tényleg nehéz választani, mert annyiféle gyönyörűség van ott.
    Én is többek között azért szeretem a horgolást, mert mindenhova jön velem - az emberek nem kis megrökönyödésére, mert azt hiszik, hogy kötni, horgolni csak a nagymamák tudnak. Szóval jó kapcsolatteremtő is, mert aki eddig még nyilvános helyen (orvosnál, padon, stb.) látott horgolni, nem állta meg szó nélkül. :)

    VálaszTörlés
  5. Megvan a fonalam! Rögtön három féle. Eszterem ebből egy sálat rendelt, annak kezdtem neki. Tényleg eszméletlen puha fonal. Te hányas tűvel horgoltad? Mert én kettessel kezdtem neki, de úgy érzem megkellene próbálni 2,5-sel. Az mondjuk nincs itthon, de vennék..ha érdemes.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon örülök, hogy tetszik. A színátmenetesek különösen puhák, viszont az egyszínűeknél már kevésbé tapasztaltam valamiért a puhaságot...
    Szóval 3-as tűvel horgoltam, ezt kifelejtettem a bejegyzésből, úgyhogy mindjárt pótlom is. Én az 1-es (a karácsonyi csillagokhoz és angyalkákhoz :) ), a 3-as, a 4-es és a 4,5-es tűimet használom csak, ezekkel szinte mindent meg tudok horgolni, amit szeretnék. Barkáéknál van Addi horgolótű, majdnem 2000 Ft darabja. Állítólag nagyon könnyű és kényelmes velük horgolni, majd olyat kérek a Jézuskától. :) Kíváncsi vagyok nagyon, mert eddig csak 250, max. 500 Ft-os horgolótűim voltak. Ha kipróbáltam, majd arról is írok egy bejegyzést, január környékén. :)

    VálaszTörlés
  7. Szia, én még csak most kezdtem a horgolást, mert minden vágyam, hogy a két kislányomnak minél több szépséget készíthessek. Azt szeretném megtudni, hogy ennek a stólának a mintája publikus-e? Nagyon köszönöm, Hajni

    VálaszTörlés
  8. Szia! Persze, hogy publikus, ha itt a szövegben az utolsó bekezdésben ráklikkelsz a South Bay Shawlette szóra, akkor rögtön odavisz a minta oldalára. Jó horgolást kívánok! :)

    VálaszTörlés
  9. Szia, köszönöm szépen, valóban:) Most már csak egy bajom van, de az elég nagy: nem tudok angolul:(((( Én is jó horgolást kívánok mindenkinek!!

    VálaszTörlés
  10. Ó, az nem gond, ha rákattintasz erre a linkre http://www.barkafonal.hu/shop/angol_magyar_horgoloszotar/ akkor találsz segítséget. :)

    VálaszTörlés
  11. Te miket tudsz!!! Köszönöm szépen!!!

    VálaszTörlés
  12. Remélem tudtam segíteni! :)

    VálaszTörlés
  13. Természetesen igen, nagyon köszönöm Neked! Nagyon bízom benne, hogy hamarosan én is ilyen csodálatos dolgokat tudok majd készíteni. Bár most még nem úgy tűnik:)))

    VálaszTörlés